7 Ağustos 2009 Cuma

Piyon ve Mat


"Herkes kendi hayatının başrolündedir."

Mevzuya bu yönden bakacaksak, ben de şunu söylüyorum. Tamam belki başrolde ben varım. Oyun "ben" üstüne kurulu. Ama ben hiç şah olmadım! Olamadım.

Geçmiş döneme bakıyorum. Şahı da başka, veziri de başka. Koca götlü fili de başka, sadece "L" şeklinde koşturulan atı da. Nasıl bir oyunsa bu, ben de anlamadım, baş rolü piyon. Yapılması gerekeni yapan, çok fazla seçeneği olmayan, ileri doğru küçük adımlar atmaya çalışan, yanlış adım attı mı geri dönemeyen, yeri geldi mi sağa-sola bile kaçamayan basit bir piyon. Karşı kaleyi fethedip, en azından vezir olma hayalini barındıran, ancak bunun hayalden öteye gidemeyeceğini bilen bir piyon. Hep piyon olarak kalacak bir piyon.

Dolayısıyla her bir düşüşte mat oluyorum. Daha kalelerim düşmeden, vezirim hareket etmeden, dandik atım "L" çizmeden ve şahım götünü kaldıramadan kaybediyorum.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

KANKA BULOG YIKILIYO1!!! FDLSŞKLŞFDKS

imza: bir kankha :/

Adsız dedi ki...

kankha! dur format atayım gelcem! şldskglşdsg

hildiri dedi ki...

http://www.itusozluk.com/goster.php/@1396223

chinaski dedi ki...

lol anladık satranç biliyon hahaha gel vereyim eline bi gün :)